lördag 12 april 2008

I MINNET DU FINNS



När någon vi har kär dör
sörjer vi andra henne som död
för vad vi inte vet är
hon flyger upp som en ängel i ljuset
för det finns ingen död
bara ett liv i omvandling
Ännu en själ
som från att varit som en puppa
har nu förvandlats till en fjäril
med en färgprakt så gudomlig
och som tar henne upp
till ett ljusare rike
Befriad från livets bojor
och med ett nytt klarseende
kan hon börja verka
som den änglalika varelse hon är
Kvar finns vi
för vi är ännu bara som en puppa
förblindad av materien
och utan färggranna vingar
men det vi kan göra här och nu
är att förnimma våra egna vingar
och försöka förstå
att det finns en stor
och mäktig mening med livet
men att vi själva måste se till
att ge vårt eget liv en mening
Meningen är ju att också våra vingar
ska utvecklas en dag
i sin skimrande prakt
så att den kan föra oss upp
i ljuset när den dagen kommer.

TACK MIN KÄRA SYSTER,DU FINNS ALLTID I MITT MINNE.
(Begravningen var i går,en svår dag,men med mycket värme.)

5 kommentarer:

Cicki sa...

Vad vacker dikten var. Förstår att du saknar din syster. Kram

Anonym sa...

Det var en fin dikt.
Mycket tänkvärt i den.
Änglar visst finns dom.
Ger dej en massa kramar.

Anonym sa...

Hej Lena!

Vilken vacker och trösterik dikt.

Känner verkligen med dig i din sorg efter din syster.

Stora varma kramar
Gunnel Säfsten

Anonym sa...

Vilken underbar dikt. Precis den sortens tröst man behöver när någon älskad gått bort.
Jag vill så gärna beklaga sorgen fast jag inte känner vare sig dig eller din syster. Jag kan inte känna din sorg men jag kan ana den.
Kram June på www.junebacken.se

Lena sa...

Tack snälla ni.Ta hand om era nära och kära och ha en bra dag.Kram