lördag 3 januari 2009

Tossor och förkläden.

Ja,nu är julen över.
Så nu kan jag visa vad jag gjort.



Tossorna är stickade i tjockt ullgarn och sedan tvättade i maskin på 60 grader.
Det var faktiskt ganska kul att göra och så gick det väldigt fort.


Dom rosa gjorde jag till min dotter Helena,rosa är hennes färg.


Dom lila gjorde jag till min dotter Alexandra och som ni ser är lila hennes färg.


Detta förkläde fick svärsonen Tomas,då han tycker om vin så tyckte jag att detta tyg passade.

Detta förkläde fick svärsonen Johan och som ni kan se så tycker han mycket om natur och uteliv.

Jag får bara hoppas att dom blev nöjda med sina julklappar.
Klicka på bilderna om ni vill se dom större.

Ha de.

4 kommentarer:

Cicki sa...

Vilka fina saker du gjort. Blir de inte nöjda med de grejerna ska de ha på moppo....:-)

Sanny sa...

Jättefina julklappar! Tossorna är såå goosiga, har du ruggat dem med en borste efter tvätten, eller...

Lena sa...

Tack Cicki!
Tack Sanny! Dom blev så där gosiga, tovade i tvätten.Man skulle tvätta dom i maskin med annan tvätt.

Pumlans flitiga fingrar sa...

Hej Lena!
Vad roligt att du gillar min duk! Ska leta reda på mönstret så lägger jag ut info på bloggen.
Jag gillar tossorna du gjort, fina färger och så är det så fint med tovat, och varmt.
Eftersom du skrivit en kommentar på min blogg så är du också med i min utlottning i slutet på denna vecka. Om du vinner så återkommer jag!
Trevligt att träffas (fniss)!
Anna-G