måndag 3 mars 2008

KANTEN







Här sitter jag och visar mina vänner
hur man syr på kanten på duken. I dag
blev det mycket matematik igen,men vi
lär oss nog snart.
Yvonne som har köpt en ny symaskin har
nog det hon gör.Karin med sina pärlor
försöker att få tiden att räcka till.
Gun-Britt har ju sin kalejdoskop duk
att bli färdig med och Gerd som just
har blivit mormor igen har det hon gör.
Eva som idag var hemma och vilade får
ta igen det nästa gång.
Det går iallafall framåt och när
dukarna är färdiga ska ni få se dom.
Ha det!

4 kommentarer:

Cicki sa...

Vad trevligt det är när ni kan träffas så där. Vi är ett gammalt skrivargäng som fortfarande håller ihop och träffas en gång i månaden. Vilket fint överkast du har. Jag har ett liggandes som jag aldrig verkar hinna göra klart.

Lena sa...

Tack så mycket.Täcket började jag med för över 30 år sen och det tog mig nästan 10 år att få det färdigt.Barnen var då små,men man ska aldrig ge upp.Att få träffa sina vänner är värkligen en lisa för själen och får mig att må bra, även om jag blir jättetrött på eftermiddan/kvällen så är det värt det.
Jag blev lite nyfiken,skrivargäng,vad är det du skriver?

Cicki sa...

Då var vi ett gäng som gick en skrivarkurs. Det gjorde vi i flera terminer. Jag har nästan alltid skrivit olika saker. Jag har faktiskt gett ut en bok också. Om hur det är att vara förälder till ett barn med Damp. Vi var två mammor som skrev den tillsammans. Den fick ett mycket fint välkomnadnde när den släpptes -98. I skrivargänget har det mest blivit små berättelser. När vår kursledare skulle sluta bestämde vi oss för att fortsätta. Vi bestämde att vi skulle skriva ner våra livshistorier. Så vi skaffade en studiebok och lite annat. Sedan hände det så mycket i gruppen, nån blev sjuk, någons man blev sjuk, en blev änka osv. Så nu är vi mer som ett kamratgäng som stöttar varandra.

Katarina Nimrodsson sa...

Hej

Var ute och kollade runt och hittade din sida Oj så fina lapptäcken du har gjort Jag är också sugen på att sy ett barntäcke men jag har aldrig sytt något lapptäcke tidigare men jag får försöka för det finns inga kurser här upp Så jag får nog läsa mig till hur man gör

Ha en bra dag