söndag 2 mars 2008

GÅRDAGEN


I går var det en helt underbar dag.
Jag var på SYMÄSSAN i Sollentuna.
Dagen började bra,min käre gubbe
körde mig dit,där möte jag mina döttrar
som VILL! gå där med sin mamma.
Det fanns så mycket vackra TYGER
och JA jag köpte en hel del.
Jag träffade även några av mina
gammla arbetskamrater där och det
var riktigt roligt att få höra
hur dom har det nu för tiden.
Efter lite vila och fika
tittade jag även på lite pärlor
tillsammans med mina döttrar.
Mätt och belåten på alla
vackra quiltade saker har
jag fått ännu mer ideer på
vad jag vill sy,hoppas bara
att orken räcker till.
Nöjd av dagen och väl hemma
började jag att sy.
Armbandet på bilden har min
dotter gjort.
Bilder på några av tygerna
kommer sen, batteriet i
kameran är slut och
jag orkar inte GÅ och köpa
något i dag.
I dag vill jag fortsätta
att SY.

3 kommentarer:

Cicki sa...

Å så länge sedan jag var på symässan sist. En kompis ville jag skulle följa med igår men jag kunde inte. Hoppas komma iväg nästa gång det symässan går av stapeln. Det är så himla inspirerande.

Lena sa...

Det är bara det att man får så många ideer så man blir nästan handligsförlamad.Man vill göra allt på en gång.

Cicki sa...

Precis. Jag har så mycket idéer just nu så jag skulle behöva ha 24 timmar extra på dygnet. Mina vänner ifrån igårkväll kom med flera idéer. Det är kul när ens vänner blir så engagerade....:-)))