söndag 24 februari 2008

Orken försvann

Jag vet inte var den är.
Har känt mig orkeslös
den sista tiden,beror nog
på fibron och att det har
varit lite för mycket som
har hänt runt omkring mig.
Igår var Linnea här, min
lilla ängel.Vi skulle sy
ett täcke till nallen men
hon blev dålig i magen och
orkade inte så jag får
väl sy den färdig någon
dag när JAG orkar.
Annars tycker hon om att
få sitta vid symaskinen
och med olika färger
sy olika mönstersömmar.
Jag har sett något läckert
på Mias sida,titta in där.
Ha en bra dag.Kram

4 kommentarer:

Cicki sa...

Det är ju så med den här förbaskade fibben att den slår till när man minst anar det. Hoppas du piggnar på dig. Jag har haft en bra period rätt länge nu men min kropp gillar inte blåsten. Det kanske är så med din också nur när det varit tjurigt både här och där i landet.

Lena sa...

Tack ska du ha.Bara solen kommer fram och det blir ljusare
hoppas jag att värken och orkeslösheten ger med sig.
Men det är väl bara för att
jag vill sy som fibbron ska bråka
med mig.

Alle sa...

Vad glad jag blir att din (och min) lilla ängel gillar att sitta vid symaskinen. Hon vill bli konstnär när hon blir stor. Hoppas du mår bättre snart lilla mamma.

Lena sa...

Tack för det,ja det är alltid kul med tyg,synd bara att hon inte orkade i lördags,men vi får göra någon annat en annan gång.Täcket är färdigt,bara kanterna att sy dit
för hand.
Konstnär? Troll,Målar,Keramik,Textil eller vad?