torsdag 28 maj 2009

Nordisk Quiltträff och Knapp-Carlsson

Redan 2006 började jag planera för ett besök i Göteborg den här tiden.
Att få besöka min syster och ta med henne för att se alla underbara quiltade föremål har värkligen varit en lisa för själen.
Nästan 200 bilder blev det och här kommer några utvalda.
Håll till godo.

(Klicka på bilderna om ni vill se dom större)











När jag nu var i Göteborg var jag tvungen att besöka Knapp-Carlsson.
Affären grundades 1910 och är idag Sveriges största och mest välsorterade affär för sy-och heminredningsdetaljer. Butiken har en unik inredning som är från 1945 och du hittar den på Kyrkogatan 34 i närheten av Domkyrkan.

Det var helt underbart att få titta in i denna affär och jag köpte mig lite tråd.
Där fanns förutom ALLA KNAPPAR också tråd,spetsar,band,sybehör,linjaler mm.
Jag rekommenderar alla att göra ett besök i denna affär.









Ha de och glöm inte bort att ta en promenad för lilla hjärtat.

7 kommentarer:

Cicki sa...

Jag förstår att du njutit av både quiltar och knappar. Jag blir så fascinerad av dessa skuggquiltar. Så fantastiska de är.

Vilka massor med knappar. Det måste vara svårt att välja när man hamnar i en sådan butik....:-)

Alle sa...

HJälp så mycket knappar!!! Kul..måste besöka den affären när jag åker till götet nästa gång...

Helena sa...

Lapptäcket med änglarna var ju bara sååå sött! Du får ta och fota det du köpte på knapp-carlsson, är nyfiken juuuu!!! Kram

Sanny sa...

Tack för senast!
Nu har jag tagit dom som jag vill ha, den röda quilten är min favvo.
Veckan gick för fort.
Kram Monica

Stinalill sa...

Tack för att du tittade in på min blogg!! Och tack för att jag på så sätt fick adressen till din blogg!!

Har läst en hel del hos dig. Och gillat det jag läst!! Såå kul att ta del av vad andra har sytt! Tycker man behöver ideér och inspiration utifrån ibland...

Lägger länk till din blogg på min sida. Ha det!
Stina

Stinalill sa...

Men - vilken är din bloggadress??? Jag har försökt med olika varianter, men kan bara konstatera, att adresserna funkar inte!!

Snälla - skriv din bloggadress i en komentar till mig!! Så jag kan lägga in dig på länk!

Tack på förhand!
Stina

Anonym sa...

En sån butik borde finnas i stockholm oxå/ eva