söndag 26 april 2009

TYRESTA NATIONALPARK

För några år sedan fick jag en upplevelse i födelsedagspresent och i går var det dags.Det var en alldeles perfekt dag,lagom varmt ingen mygg och helt underbart.
Tänk att vi har en sån underbar rekreationsplats så nära Stockholms puls.






Så vackert


Vackert


Härligt gott vatten från kallkällan



Här stannade vi och åt matsäck



På väg till dammen för att para sig



Groddsim



En härlig fikastund vid dammen.Kaffe och "goda" svenska jordgubbar.Så gott och så skönt. Lugnet och stillheten,helt underbart.


Vackert

På väg tillbaka till bilen,bromsade jag ordentligt.
Jag ville inte att denna upplevelse skulle ta slut.

Tack min dotter och svärson för en dag som jag kommer att minnas länge!

4 kommentarer:

Gun-Britt sa...

Vilka fina bilder.
Jag har bott i Tyresö 1½ år men var aldrig dit.
Kram

Helena sa...

Vad mysigt ni verkar ha haft! Fina bilder! Kram Helena

Sanny sa...

Vilken fin present, upplevelser av detta slag borde man nog ta sig tid till lite oftare, det ser helt underbart ut. Vill minnas att jag var där någon gång i mitten på 60-talet.
Längtar till ditt besök här!
Kram Monica

Cicki sa...

Tänk så mycket vacker natur vi har så nära inpå oss. Förstår att ni hade en härlig dag.