tisdag 7 oktober 2008

Vackert

Första gången på Rikstäckets Årsmöte,oj vad mycket kvinnor som är med,otroligt vad vi kvinnor är duktiga.(Jag såg inte en enda man som var medlem,gubbarna som var med stod och sålde sina varor.)
För att vara ett årsmöte,var det väldigt avslappnat och trevligt, och att sedan gå runt och titta på alla vackra saker som var uppsatta på väggarn,gav mej så mycket ideer.Nu ska dom förvärkligas oxå någon gång,när det nu blir.
Det var även kurser man kunde gå,dom kostade ju lite pengar så klart,så jag fick nöja mig med en kurs om Square in a Square tekniken, så nu håller jag på att testa olika Option,det finns i den bok jag köpte 20 olika option.
Man kunde oxå köpa olika tillbehör och tyger så klart.När jag kom hem var jag så trött,som tur är har jag värkligen kunnat vila mig ordentligt.




Lokalföreningarna i "Rikstäcket" har med sina egna bitar bidragit till ett Rikstäcke,visst är det vackert.





Bilder på olika quiltar som var med i tävligen,nybörjare ,mera vana,mycket vana.
Fråga mig inte vem som är vem,jag tycker att dom är fina allihop.(Klicka på bilden så ser ni den större)



Den här boken köpte jag,den har 20 olika option,jag ska prova att göra alla.



Den här boken har jag köpt för ett tag sen av Ylva.



Den här linjalen har jag oxå köpt för ett tag sen av Ylva.



En tråd som jag ska använda när jag quiltar,i tjock bomull.
Tyget som jag köpt kan jag tyvärr inte visa,då det ska vara till en i familjen.
Ja,jag var väldigt nöjd efter helgen.
Ha de.

3 kommentarer:

Cicki sa...

Jag hade tänkt gå dit men det kom annan emellan. Tyvärr. Det får bli en annan gång. Jag har upptäckt att jag bor nästan granne med henne som gör tidningen Fat Quarter. Det är bara ca 10 min gångväg. Ska dit någon dag och köpa tidningar av henne.

Sanny sa...

Hej! Hoppas du har fått vila nu och mår bra, det verkar trevligt på era träffar. Har äntligen knåpat ihop något som skall, hoppas jag bli min blogg. En bild på en liten flicka påminde om Linnea, då blev de som de blev.
Välkommen in på besök.

Anonym sa...

Hejje mamma!

Kolla in den här bloggen!
http://helenaspysselblogg.blogspot.com/