måndag 21 januari 2008

FRÖKEN

I dag blev jag fröken fast jag varit
gift i 32 år. Några av mina bästa
vänner var här, jag ska försöka
lära dom lite om lappteknik.
Det är mycket information.
Sy med en pressarfots bredd.
Att ha tyget kant i kant.
Hur man stryker.
Men att räkna ut hur mycket
tyg som går åt blev lite
för svårt, det är mycke
matematik med att sy lappar.
Vi ska alla försöka få ihop
varsin duk gjorda av 9-rutor.
Jag tyckte att det var en
lagom svår/lätt sak att börja med.
När dom sen fick prova på
att sy med frihandsquiltning,
mataren sänkt alltså,
blev det genast roligare.
Jag hoppas att dom lärde
sig något,det är inte så
lätt att vara fröken.

KRAM.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej fröken!

Jisses vad kul det var idag.
Ser fram mot nästa träff.
Matte är ju inte det lättaste var ju ett tag sen man gick i skolan.

Men det här kommer vi ju att lära oss med en sån bra förebild som du är.

Om inte vi kan räkna får du räkna åt oss "asg"

Ha det gott.
Kram från Gun-Britt

Anonym sa...

Det är bra att du sköter dig fröken för du har ju själv gått den hårda skolan.